nedelja, 15. januar 2017

VSE MOJE ZABLODE PRI TISKANJU NA BLAGO... (MY UPS AND DOWNS PRINTING ON FABRIC)

Gotovo bo že 3 leta, odkar imam doma papir oziroma pole, ki jih daš v printer, sprintaš izbrani motiv in ga potem nalikaš na blago. Ker moj predragi od mene ni dobil še niti enega samega unikatka (razen obeska za ključe v obliki hiške, narejenega iz filca), sem se pred letošnjimi prazniki odločila, da temu naredim - začetek!

In sem brskala po raznih citatih po Pinterestu - vsi so bili zelo ljubko resnični in sladki - ampak sem si kar predstavljala mojega, kako bi okoli hodil z majico in kakšnim ljubezenskim citatom naokoli po Ljubljani... Itak, da bi majico konec koncev nosil zgolj -  kot pižamo, na skrivaj, skrito vsem očem! :)


 Zato sem si izmislila kar sama, kaj je on zame - Božja stvaritev, božje delo - god´s work. To se mi je zdelo kar primeren napis zanj - da ga bo nosil vsaj doma... S spletne strani dafont.com sem potegnila dol fonte, ki so nekoliko drugačni od wordovih predlogov in se potem lotila izbiranja primernih fontov za moško majico... Tudi tukaj ni bilo izbire, kot bi jo nosila sama na majčki - kakšne vijugaste pisane črke so odpadle, in izbrala sem tele.

Po navodilih na zavojčku papirnih pol sem najprej pripravila motiv - torej moj napis, ga sprintala na poskusnem, čisto navadnem papirju, potem pa še na tem posebnem. Hja - ko sem želela motiv nalikati na blago, mi pa kapne - prva zabloda. Ki je bila razrešena, ko sem prebrala navodila še v originalnem, nemškem jeziku... Piše, da moraš napis sprintati zrcalno. Logično, saj bo nalikan v obratni smeri šele dal pravilen izgled. Začnem pregledovati word, kako bi prišla do zrcalnega printa. Nisem našla ikone za to - in po navodilih z nekega foruma ugotovila, da je potrebno napis prekopirati v program "Slikar" in tam zrcalno sprintati. Prva zabloda rešena. Gremo dalje.


Potem sprintan napis obrežem.
Ker sem napis delala na blagu jersey - torej zelo elastičnem blagu, sem pod njega položila flizelin, da sem utrdila material in ga je bilo sploh mogoče našiti na majico. Torej sem naredila plasti - spodaj flizelin, z lepljivo stranjo obrnjen proti jerseyu - oranžno blago, sledil je napis na papirni poli, spet z lepljivo stranjo obrnjen proti jerseyu, in preko tega še tanka tkanina za prelikavanje. Pridem do druge zablode - nikakor ni bilo dovolj, da sem napis prelikavala 60 sekund - likalnik sem kar nekaj minut pustila na površini - nekoliko sem ga le premaknila, da se je utrdil napis po celotni dimenziji. Torej - ne 60 sekund, kar ene 3 minute in potem sem ponovila to najmanj 3x, da je napis končno lepo odstopil od papirne podlage. In še to šele po tem, ko se je zadeva dodobra pohladila od vročega prelikavanja!




Tretja zabloda - nikakor potem tega napisa še kako prelikavati! Očitno navodil nisem dobro razumela, ali pa so napisana res čudno... Mislila sem, da piše, da če želiš napis še dodatno utrditi, ga prelikaš ponovno preko papirja ali tkanine, ko je enkrat papirna pola odstranjena. Nikakor - napis se mi je pretransformiral z blaga, na katerem sem želela, da ostane (oranžnega) na tistega, ki sem ga prelikavala, da bi se utrdil.





Ene par poskusnih pol sem torej zavrgla - preden je nastal končni izdelek, s katerim sem bila še kar zadovoljna.  Upam, da ne do prvega pranja, ko bom lahko to objavo dopolnila s četrto zablodo, hihihihi.

p.s. Tole objavo sem pisala tako dolgo, da je majčka prestala pranje - in napis je še cel! Juhu!!


Ni komentarjev:

Objavite komentar