sreda, 28. januar 2015

3 TUTORIALI - NAJBOLJ ZAŽELENI KOSTUMI ZA MAŠKARE LETOS: LEDENO KRALJESTVO! (FROZEN ELSA, ANNA AND OLAF COSTUMES)

Letos sem se odločila, da sama sešijem kostume za otročke za maškare. Zakaj? Ker sem svoje starejše tri otroke uspela prepričati, da bodo - paketno - junaki iz Disneyeve uspešnice Ledeno kraljestvo.

S tremi kostumi za maškare sem kar pohitela iz več razlogov. Prvi je, da sem se bala, ali bodo sploh končani do pustne sobote, ki je letos zelo kmalu - že sredi februarja. Drugi - nisem vedela, koliko časa mi bodo vzeli - konec koncev sem jih delala točno en teden, lahko pa bi jih dlje, ker so šivani iz meni do sedaj še nepreizkušenih - večinoma poliestrskih - materialov. Tretji razlog - končuje se moj preljubi porodniški dopust in hitim z vsem, kar imam še v načrtu... Četrti razlog - Svet metraže je imel zimsko razprodajo. :) In nenazadnje - peti razlog - da kostume dovolj zgodaj pofotografiram in objavim post na blogu s kratko razlago in tutoriali, kako sem jih naredila. Glede na Frozen-manijo bi namreč utegnilo kaj od vsega mojega dela in študiranja, kako najbolje posnemati obleke Else, Anne in Olafa - koristiti tudi drugim.

Pa začnimo:

1. kostum Elsa, ki je, mimogrede, starejša od obeh sestric, kraljica Arendella in ga bo nosila moja najstarejša 8-letna hčerkica:

poraba: 80 cm modrega poliester šifona za krilo, srebrna elastika za okoli pasu, 40 cm elastične modre metalik lycre - "blaga za kopalke" in 120 cm modre svetlikajoče se organze.

Dolgo krilo sem ukrojila "na A", spodaj zarobila, zgoraj prišila elastiko in na koncu spodaj, po navodilih "moje domače - bodoče Else" krilo prerezala še za razporek.




Korzet sem kar ravno sešila v velikosti obsega trupa - glede na veliko elastičnost blaga in glede na to, da moja 8-letnica še nima tipične ženske postave s prsmi in širšimi boki - ni imelo smisla krojiti pravega korzeta, edino zgoraj sem naredila srčkast izrez, spodaj pa izrez v špico. Da bo kompaktno stal na moji hčerki,  sem zadaj pod lopaticami naredila kanalček in vanj všila elastiko, ki lepo stisne hčerko pod pazduhami. Za piko na I sem sredi sprednjega izreza nalepila srebrno kronico, kupljeno v Tediju. Sem se pa kar namučila, da sem našla blago v vsaj približno podobnem odtenku modre kot je krilo, pa še svetleče in elastično povrhu!




Ogrinjalo sem dobila v prav taki barvi, kot ga ima Elsa, sem bila pa zelo pazljiva s obšivanjem, saj se organza, iz katerega sem si zamislila ogrinjalo - preverjeno - strga ob vsakem najmanjšem potegu ob šivu - in to lažje in hitreje kot papir. Spodaj sem organzo oz. ogrinjalo odrezala na okroglo, zgoraj pa pritrdila za rob korzetka.


Pod korzet sem mukoma prepričala hčerko, da bo potrebno obleči belo majčko.
Elsa - končana! Kot celota izgleda takole:




2. kostum Anna - za mojo mlajšo - 4-letno hčerkico, ki je frfotava živahnica - prav tako kot lik, ki ga bo oblekla za maškare 
poraba: 50 cm temno modrega poliestrskega satena, ena moja stara črna majčka, 1 meter roza poliestrskega satena in nekaj drobnega blaga za aplikacije.

Dolgo krilo sem ukrojila na A, zgoraj vdela elastiko za pasek, spodaj zarobila, na spodnji del krila pa - precej težko - našila 6 aplikacij roza tulipanov z zelenimi stebelci. Tulipani so iz jerseya, stebelca pa enostaven gosti cik-cak šiv. Na poliestrsko blago je bilo izjemno težko šivati aplikacije - sem jih sicer podložila s papirjem, ki sem ga vstavila pod blago (na ta način sem običajno rešila gubanje in nabiranje blaga ob šivanju aplikacij na elastičen jersey), ampak je vseeno "vleklo". No dobro - nisem bila in ne bom malenkostna! :)



Majčko sem predelala iz svoje stare majice v Annin korzet po tem tutorialu:
Dodala sem zlat trak za obrobo - na vratni izrez in izrez na špico v pasu. Poslikavo majčke, ki spominja na pravo Annino poslikavo, sem našla tukaj FROZEN POSLIKAVA: in spet sem tulipane aplicirala iz jerseya, zeleni del pa s cik-cak šivi. Tale del mi je vzel kar cela dva večera...


Roza ogrinjalo sem ukrojila na okroglo spodaj, dodala tudi pregrinjalce za okoli ramen. Ker sem se trudila čimbolj znižati stroške za material, sem pregrinjalo za ramena delala iz cele širine 30 cm blaga, bi pa prišlo precej lepše, če bi imela na razpolago 50 cm in bi enostavno ukrojila cel, poln krog s polmerom 25 cm, kar bi zadostovalo za ramensko pregrinjalce za 4-letnico, z odprtino za vrat, ki bi ga nato prerezala spredaj, da bi se zavezal kot jopica. Okej - kompliciram... :)



Moja mala Ančka - kostum končan in Anica zadovoljna, hihihi:





3. kostum Olaf - ob vsaki upodobitvi Olafa v naši družini - pokamo od smeha. Ker Olaf pač je smešen tip... Ker pač je največja zvezda ta hip - vsaj pri nas doma in ker je - Najsnežak! In nosil ga bo naš petletnik!

Poraba blaga: reciklirana Ikea odejica, ker je najcenejši bel flis daleč naokoli, stara bela rjuha ali drug bel bombaž, 3 izrezani krogi za gumbe - iz stare majice, elastika za nabor pod prsmi in ob stegnih, polnilo iz blazine - količina: po potrebi, 4 pritiskači.

Olafa sem delala po tutorialu, ki sem ga našla tukaj: Olaf tutorial. Najprej sem po sinovi majčki izrisala kroj - vse do podpazduhe, od nje navzdol pa gre kroj "na  A". Po kroju sem izrezala 2 flisa in 2 x staro rjuho (z namenom, da se bo sprednji in zadnji del laže sešilo skupaj, kljub debelini iz polnila, zato se bombaž izreže v manjši velikosti kot flis, ki bo na vidni strani). Iz reciklirane rjuhe pride podloga za Olafa - namenjena pa je izključno temu, da se Olafu da potrebno "debelino" - da med rjuho in flis lahko napolniš poliestrsko polnilo in da Olaf dobi okroglo obliko snežaka. 
Nato prišiješ na sprednji del Olafa, torej na enega izmed flisov - 3 črne kroge, ki bodo predstavljali gumbe.


Skupaj  prišiješ flis in podlogo iz rjuhe oz. belega blaga, pod prvo zgornjo tretjino celega snežaka pa z dvema vzporednima ravnima šivoma zašiješ kanalček, v katerega se vdane elastika, ki bo Olafu dala obliko zgornje, manjše kepe. Enak kanalček zašiješ tudi spodaj - tu bo spodnja, nabrana elastika oblikovala spodnjo, večjo "kepo snega". Enak postopek ponoviš še za Olafovo zadnjo stran, potem obe strani sešiješ skupaj. Po tutorialu bi morala sicer prišiti zadrgo na zadnjo stran, ampak jaz s tem nisem zapravljala časa. Sem pa na eni strani pustila nesešito naramnico in 20 nesešitih centimetrov ob strani in na ti dve mesti sem vstavila pritiskače. Tako se mali brez vsake težave obleče.







Pa še en namig: flisa ni potrebno zarobiti - se ne nitka!

Kapico za Olafa sem že za Miklavža skvačkala po tutorialu Yolande Soto Lopez, po njenih navodilih sem naredila  tudi kvačkano kapico za Anno, ki jo bo mala nosila h kostumu.

In naš Olaf je super uspel in že zganja norčije! :) Pa še niti ni pust...



Upam, da sem napisala razumljiv in ne kompliciran tutorial in da vsaj komu pride prav... Na Pinterestu se dobi polno navodil, idej in krojev - sama sem se potrudila kostume čimbolj približati podobam junakov iz Ledenega kraljestva in hkrati ne izgubljati preveč časa z malenkostmi... Veliko jih je, če želiš "zadeti bistvo" - hkrati pa se da veliko stvari poenostaviti in - za tistih nekaj uric, ko bodo otroci maškare - vseeno pričarati nekaj Disneyeve pravljičnosti... ;)



4 komentarji:

  1. Ma ti si super rokohitrec. Šivanje, kvačkanje, sem ter tja.. bravo!
    Jaz šele ideje zbiram. :)

    Ampak una fotka, brez glav, je pa malce scary. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Hahaha - kot mora biti - samo scary bi bilo bolje za noč čarovnic. ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. A vas smem vprašati, koliko približno vas je stal material za kostum od Else?

    OdgovoriIzbriši
  4. Seveda, Maja - mislim, da okoli 17 EUR. Dobro naredite, če se boste lotili! :)

    OdgovoriIzbriši